عهد ازل

حرفی از جنس امروز

حرفی از جنس امروز

به یاد:
سردار رشید اسلام، شهید حسن انتظاری

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

ترامپ یا بایدن

فرق چندانی بین این دو برای کشور ما وجود ندارد. اما چه می‌شود کرد؛ وقتی دولت جناب روحانی همه چیز را به امریکا، مذاکره و برجام گره زده، خود به خود انتخابات امریکا و انتخاب شدن ترامپ یا بایدن اهمیتی بسیار زیاد پیدا می‌کند.

 

قرار بود چشممان به داخل و ظرفیت‌های کشورمان باشد، اما به لطف این دولت بی‌کفایت، چشم دولتمردان و بعضی مردم به انتخابات امریکا و نتیجه‌ی آن دوخته شده.

علی دایی

بعضی بی‌عدالتی‌ها ظاهری زیبا و باطنی زشت دارند.
در داستان سرقت گردنبند علی دایی _که نمی‌دانم چرا یک مرد باید گردنبند طلا داشته باشد_ دیدیم که در مدت کوتاهی سارق دستگیر شد؛ اما اگر همین اتفاق برای فردی عادی رخ می‌داد معلوم نبود که اصلا به اموال سرقت شده‌ی خود برسد یا نه.
(البته باید این احتمال را هم در نظر گرفت که شاید دستگیری سارق گردنبند آقای دایی کاملا اتفاقی دستگیر شده و به دزدیدن این گردنبند هم اعتراف کرده.)
اما تلخی ماجرا اینجاست که: این گردنبند نسبت به ثروت نجومی علی دایی مبلغ چندانی ندارد و ضرر غیرقابل جبرانی را متوجه او نمی‌کند؛ ولی برای یک فرد کم‌بضاعت، دزدیده شدن گوشی تلفن همراه خسارتی بسیار سنگین و در مواردی غیرقابل جبران است.
امیدوارم به همان اندازه که به سرقت‌های رسانه‌ای شده و اتفاقات مربوط به چهره‌های مشهور اهمیت داده می‌شود به مشکلات قشر مستضعف و ضعیف جامعه که در این ایام کارد به اسخوانشان رسیده هم اهمیت داده شود.