عهد ازل

حرفی از جنس امروز

حرفی از جنس امروز

به یاد:
سردار رشید اسلام، شهید حسن انتظاری

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

منتظران حقیقی

کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت می‌کردند، منتظران حقیقی بودند. کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده‌ی دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته‌ی اسلام است، می‌تواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدان‌های خطر قدم خواهد گذاشت.

امام خامنه‌ای۸۱/۰۷/۳۰

به یاد شهیدحاج علی خوش‌لفظ


#مهدویت_انقلابی

حق و باطل

نه قوه‌ی قضائیه‌ی و جناب آملی لاریجانی همه‌ی حق هستند و نه آقای احمدی‌نژاد همه‌ی باطل؛ اما احمدی‌نژاد خود را در مسیری نادرست و یک‌طرفه، چیزی شبیه به چالش نهنگ آبی قرار داده‌.

تاریخ انتشار: ۹۶/۰۹/۲۷

پول و پرن

بعضی حرف‌ها را هرچند سخت، اما باید زد؛ و بعضی طعم‌ها را هرچند تلخ، اما باید چشید.

مستند پول و پرن مستندی تلخ و دردآور است که برای مدت‌ها ذائقه‌ی آدمی را تلخ می‌کند اما باید آن را دید.


https://www.1film.ir/movie/pool-o-por-n

به سبک روحانی

روحانی در انتخابات ۹۲: اصل ایده‌ی مسکن مهر ایده‌ی خوبی بوده.

روحانی ۹۶/۰۹/۱۹: مسکن مهر ریشه‌اش غلط بود و نادرست.


پ ن: به قول آن فتنه‌گر:

با پدیده‌ای روبرو هستیم که در دوربین زُل می‌زند و به مردم دروغ می‌گوید.

خواندن فاتحه کشور

آن روزی که رئیس‌جمهور ما خدای نخواسته از آن خوی کوخ‌نشینی بیرون برود و به کاخ‌نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند خدای نخواسته و از این خوی ارزنده کوخ‌نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.

صحیفه‌ی نور جلد ۱۷ صفحه ۲۱۹


پ‌ن: اگر این سخن امام (ره) یکی از معیارهای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت می‌بود آیا در سال ۸۸، فتنه‌‌گران و در سال ۹۲ جناب روحانی تایید صلاحیت می‌شدند؟


#امام_میراث_فرهنگی_نیست 

تاوان حرف حق

تیتر دقیقی که کیهان با دو روز توقیف تاوانش را داد.

_ عضو کمیته سیاسی جنبش انصارالله یمن: موشک شلیک شده به ابوظبی پاسخ به تلاش‎های امارات برای نابودی جبهه داخلی یمن است.


تیتر دقیق کیهان

بترسید

بترسید از آن روزی که این مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از ایام الله، خدای نخواسته باز پیدا بشود و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن، قضیه این است که فاتحه‌ی همه ما را می خوانند.

بیانات امام خمینی (ره) در جمع نمایندگان مجلس، ۱۳۶۰/۰۳/۰۶


#امام_میراث_فرهنگی_نیست

بینای مردم

"کور خود و بینای مردم" به سبک آشنا


کور خود و بینای مردم

مهدویت انقلابی

علیرضا پناهیان:

_ امروزه دینداری بدون #مهدویت، یک رسم منحوس در میان برخی مومنین شده است که باید فرو بریزد! دین بدون مهدویت، مثل معنویت بدون نبوت است.

_ مشکل بعدی «مهدویت بدون سیاست» است. بعضی مهدویت بدون جنگ و استکبارستیزی دارند، در حالی که امام زمان (ع) برای رفع ظلم می‌آید که این کار طبیعتاً با جنگ همراه است.

_ بعضی مثل قوم بنی‌اسرائیل، می‌خواهند به خودشان دردسر ندهند. وقتی موسی (ع) به آن‌ها فرمود: «برویم جنگ» گفتند: تو و خدایت بجنگید، ما اینجا عبادت می‌کنیم!

_ مسجد، هیات، عالم دینی و مومنی که مستمراً به مهدویت نپردازد، یک #دین_بنی‌اسرائیلی را ترویج می‌کند. دین بدون امام، مهدویت و انتظار، دین نیست؛ عین بی‌دینی و بلکه تحریف دین است.

_ مهم‌ترین مقدمات فرج، اصلاح بی‌حجابی نیست، بلکه اصلاح سیاستمداران است.


#مهدویت_انقلابی

اما احمدی نژاد ...

اشتباهات بزرگ و نابخشودنی احمدی‌نژاد به جای خود؛ اما به‌رخ‌کشیدن این روزهای احمدی‌نژاد توسط بعضی سیاسیون غیرانقلابی و مغرض نه از سر خیرخواهی، بلکه برای ترساندن مردم از هر فرد، تفکر و شعار انقلابیست؛ البته هدف غایی و ناگفته‌‌ی آن‌ها تخریب و انتقام جویی از رهبر این تفکر است؛ او که با افتخار، خود را نه دیپلمات، بلکه انقلابی می‌داند.

اما احمدی‌نژاد ...

پاسخ نامه‌ی احمدی نژاد را می‌توان در پاسخ رهبری به نامه‌ی آیت‌الله طاهری (امام جمعه‌ی وقت اصفهان)‌ در تیرماه سال ۸۱ یافت؛ به‌خصوص آن‌جا که می‌فرمایند:

کسانی که بر اثر تلقین اطرافیان ناباب و نامطمئن پنداشته‌اند که نظام جمهوری اسلامی دوران ضعف وانحلال را می‌گذراند، خودشان در دوران ضعف و انحلالند. ۱۳۸۱/۰۴/۲۰

بدعت

امام علی علیه السلام:

هیچ چیز مانند بدعت‌ها دین را ویران و تباه نکرده است. بحار الانوار، ج ۷۸، ح ۹۸، ص ۹۱

#عید‌الزهرا


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۹/۰۶

نادانِ دوست

داستان این روزهای ما داستان این بیت است:

"دشمن دانا بلندت می‌کند

بر زمینت می‌زند نادان دوست"

مبارزه با استکبار و مبارزه با داعش و نابودی حکومت آن، باعث اعتلای ایران اسلامیست و نادانی و لجاجت بعضی مسئولین امروز و دیروز مایه‌ی سرافکندگی و خجالت.

مسئله‌ی اول

رهبری با هوشمندی تمام، مسئله‌ی فلسطین را کماکان مسئله‌ی اول جهان اسلام نگه داشته‌اند؛ چه در زمان فاجعه‌ی میانمار و چه در زمان نابودی حکومت داعش.

پایان داعش

دفتر منحوس حکومت داعش به پایان آمد؛ اما حکایت تکفیر و تفکر داعشی همچنان باقیست.