عهد ازل

حرفی از جنس امروز

حرفی از جنس امروز

به یاد:
سردار رشید اسلام، شهید حسن انتظاری

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

۹۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

وزارت علوم

بعید است دکتر غلامی گزینه ی اصلی وزارت علوم باشند. باید منتظر سناریویی شبیه به انتخاب وزیر علوم دولت یازدهم باشیم.

#نیلی  #دانش_آشتیانی  #فرهادی


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۲۹

بدون شرح

امام خامنه ای:

کسانی که نامزد ریاست جمهوری آمریکایند، مدام دارند تهدید می کنند که ما می‌آییم [برجام را] پاره می کنیم، نقض می کنیم، این ها اگر پاره کردند، ما آتش می زنیم. ۲۵/خرداد/۹۵

روحانی:

برخی‌ها هم بودند که تصور می‌کردند منقلی وجود دارد و می‌توانند این قطعنامه‌ ها را روی آن انداخته و آتش بزنند. ۰۷/اسفند/۹۵

امام خامنه ای:

برجام به نفع آن ها است؛... طبیعی است که بخواهند پاره نشود؛ ... اما اگر پاره کرد، ما ریزریزش می کنیم! حالا قبلاً (خنده‌ی معظم له و حضار) چیز دیگر گفته بودم. ۲۶/مهر/۹۶

انتظار استقرار عدالت

انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه ی اول، انتظار استقرار عدالت است. امام خامنه ای ۱۳۸۱/۰۷/۳۰

#مهدویت_انقلابی


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۲۸

دیوار کوتاه

انگار دیواری کوتاه تر از رهبری نیست!

محمود صادقی

تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۲۵

بازی با وحدت

بعد از گزافه گویی های ترامپ، دولتمردان و  بسیاری از سیاسیون دم از وحدت زدند؛ انگار که مردم متفرقند و باید در مقابل حرف های رئیس جمهور امریکا با هم متحد شوند؛ حال آن که ملت ایران با همه ی اختلاف سلیقه های سیاسی و ... با هم متحد بوده و هستند و این اتحاد و یکپارچگی را می توان در مراسمات ملی و آیینی به خوبی دید. متاسفانه اهالی سیاست یاد گرفته اند که حرف خود را حرف مردم جلوه دهند و برای نادیده انگاشتن خطاهای راهبردی و اشتباهاتی که کم از خیانت ندارد به دروغ علم وحدت را بلند می کنند. کم نبودند دلسوزانی که با استدلال و منطق، این روزهای برجام و اعتماد به شیطان بزرگ را پیش بینی کرده و حتی برای ساده اندیشی نمایندگان و سیاست بازی بعضی اشک ریختند؛ اما دلواپسی آن ها به سخره گرفته شد و با برچسب "کاسبان تحریم" در پی ساکت کردنشان برآمدند. امروز کسانی چون روحانی، ظریف و لاریجانی باید پاسخ دهند که به چه حقی سندی را امضا و تصویب کردند که بر مبنای اعتماد به امریکا نگاشته شده بود. مردم ید واحد بوده و هستند اما ای کاش دولتمردان و اهالی سیاست شجاعت پذیرش اشتباهات فاحش خود را داشته باشند نه آن که هر وقت پای منفعتشان در میان است مردم را چندپاره کنند و زمانی که رسوا می شوند دم از وحدت بزنند.

حقیقت تلخ

پیام فضلی نژاد

قوت قلب

... جامعه‌یی که به مهدویت معتقد است، قوت قلب پیدا می‌کند. این قوت قلب برای ملت ها خیلی مهم است. بدانید تسلط استعمار بر کشورهای اسلامی بعد از آن بود که توی دل ملت‌ها را خالی کردند؛ آن‌ها احساس ضعف کردند؛ احساس عدم توانایی کردند، بعد این‌ها آمدند و با قدرت بر آن‌ها مسلط شدند. امروز هم همین جور است.

امام خامنه ای۸۴/۰۶/۲۹

#مهدویت_انقلابی 

تغییر شرایط

درآغوش کشیدن سپاه به معنی تغییر نگاه نیست، فقط شرایط تغییر کرده.

هجمه ی هدفمند

پاسخ صریح و بی پرده ی رئیس قوه ی قضائیه به کنایه های رئیس جمهور و انتقاد از رها کردن کشور و دلبستن به برجام، نشان دهنده ی اختلافات جدی بین مسئولین ارشد دو قوه است.

البته مروری بر مواضع جناب روحانی و نزدیکانشان گویای این است که حمله ی دولتمردان به قوه ی قضائیه اتفاقی نیست و ایستادگی این قوه (با همه ی کاستی ها) در برابر اهداف نامشروع و زیاده خواهی برخی، باعث عصبانیت مسئولین قوه ی مجریه شده است و بی دلیل نیست که چند ماه پیش جناب روحانی پیشنهاد واگذاری بخشی از کارهای (بخوانید اختیارات) قوه ی قضائیه به دیگر بخش ها (بخوانید دولت) را مطرح کردند.

روحانی: "می شود به روزی برسیم که حجم فعالیت قوه قضاییه کمتر شود به شرط اینکه بخشی از کار این قوه به سایر بخش ها واگذار شود." ۱۱/تیر/۱۳۹۶

البته نمی دانم ارتباطی بین تخریب قوه ی قضائیه توسط رسانه های معاند با اظهارات جناب روحانی، دولتمردان حال و سابق و همین طور بعضی نمایندگان مجلس هست یا نه، اما اگر ارتباطی هم نباشد فرقی در نتیجه ی آن نمی کند.

انگار با همه ی اختلاف نظرها، روسای جمهور فعلی و سابق در تخریب قوه ی قضائیه هم عقیده اند.


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۱۹

حاشیه سازی

سخنان حاشیه ای رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها قابل درک است.

بعد از محکومیت یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای به جرم جاسوسی و دستاورد تقریبا هیچ برجام، چاره ای جز حاشیه سازی و منحرف کردن افکار عمومی نیست.

به قول خود آقای روحانی:

"هر روز داستانی برای ما می سازند و از هر داستانی سریالی را برای ما تولید می کنند و سریالی پشت سریالی دیگر تا ذهن و فکر ما از مسائل اصلی جدا شده و مشغول مسائل فرعی شویم."

۱۱/تیر/۱۳۹۶


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۱۵


یک نکته

آن چه تاکنون در این وبلاگ نوشته شده مربوط به مطالبیست که پیش از این در کانال "عهد ازل" منتشر شده است.(البته تاریخ انتشار ذکر شده در پایان متن و محتوای آن هم گویای تفاوت زمانی انتشار در کانال و وبلاگ هست). از این پس می کوشیم تا مطالب به طور هم زمان در کانال و وبلاگ منتشر شود. ان شاالله
عهد ازل در سروش و تلگرام

لایق پرستش

لایق پرستش !!

به روایت همسرِ جواد امام

همسر جواد امام


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۱۳

از جنس دیده ها

بعضی حرف ها، انگار نه از شنیده ها که از دیده هاست:

خیلی از بزرگان ما در همین دوران غیبت، آن عزیز و محبوب دل های عاشقان و مشتاقان را از نزدیک، زیارت کرده‌اند. بسیاری از نزدیک با او بیعت کرده‌اند. بسیاری از او سخن دلگرم کننده شنیده‌اند. بسیاری از او نوازش دیده‌اند و بسیار دیگری بدون این که او را بشناسند، از او لطف و نوازش و محبّت دیده و او را نشناخته‌اند.


امام خامنه ای ۰۳/آذر/۱۳۷۸


تاریخ نتشار: ۹۶/۰۷/۱۳

یا حسین

لبیک یا حسین
التماس دعا

لبیک یا حسین

به خط رامین پوره

تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۸

عهد ازل

عهد ازل تا که خدا بست عشق

عشق حسین است و حسین است عشق

منصور نظری


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۸

هیئت

چه جایی جز هیئت و روضه را سراغ دارید که جوان مومن، انقلابی و سلحشور تربیت کرده باشد؟

مدرسه؟ دانشگاه؟ یا ...


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۸

وقتی که، خدا عاشق می شود

تشییع پیکر شهید محسن حججی


#شهید_محسن_حججی 


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۵

پرداخت خسارت جنگ

پاسخ به یک ادعا:

آیا با پذیرش آتش بس از سوی ایران، برخی دول عربی یا سازمان های بین المللی حاضر به پرداخت خسارت جنگ بودند؟


حسین دهباشی


#دفاع_مقدس


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۳

کردستان عراق

همه پرسی استقلال کردستان عراق رای خواهد آورد و این فتنه پیش از نابودی داعش، عراق و منطقه را درگیر خود خواهد کرد. در صورت تشکیل کشوری مستقل به نام کردستان، بعید است که این جدایی طلبی کردستان عراق، بخش هایی از ترکیه، سوریه و احتمالا ایران را متاثر نکند؛ کردستان عراق هم محلی خواهد شد برای جولان گروهک های جدایی طلب کشورهای همسایه.

اما فارغ از استقلال یا عدم استقلال کردستان عراق، این همه پرسی استخوانی لای زخم می شود که با هر تنشی دوباره این زخم دهان باز می کند. البته بعد از این جدایی طلبی قومی باید منتظر مطرح شدن جدایی طلبی مذهبی در عراق باشیم.


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۳

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

محمد علی ابطحی

#محمد_علی_ابطحی


تاریخ انتشار: ۹۶/۰۷/۰۱